"Je vynikající, že album tohoto impulzivního, živého hudebníka evidentně vznikalo s pečlivým rozmyslem. Tomáš Vtípil zná své možnosti a je si zároveň vědom ne vždy produktivní „všehoschopnosti“ elektroniky, proto zvuky na své desce odměřuje téměř lékárnicky.
Všudybyl Tomáš Vtípil, člen androšských (DG 307), šramlových (Urband), elektronických i improvizačních seskupení, autor hudby k filmu Radima Špačka Pouta, neúnavný zvukař, kolaborant a hybatel, konečně vydal sólovou desku, tedy snad to jediné, co mu v portfoliu dosud chybělo. Sólově, s houslemi, laptopem, dechovým syntezátorem a nefalšovaným řevem, vystupuje již léta, album zachycující tuto jeho polohu je na světě ale teprve od podzimu. Vyšlo v podobě dvanáctipalcového vinylu hrajícího na 45 otáček za minutu a doplněného stahovacím linkem. Je na něm šest písní, každá z nich se jmenuje podle jednoho slova (či pomlčky) názvu celku."
HIS Voice 2/2011 Petr FERENC "Tomáš Vtípil: Do Not Eat – Throw Away"
"Tomáš Vtípil patří rozhodně k těm nejzajímavějším hudebníkům, kteří se na české hudební scéně v posledních letech objevili a takový je i jeho sólový debut – vinyl do not eat – throw away. Strhující one (angry) man show na pomezí analogové a digitální zvukotvorby, v níž se jaksi přirozeně setkávají nešmirglované sonority postdigitální éry s dekadentní obrazotvorností zašlých časů, přesvědčí o výjimečnosti jeho génia mnohem víc, nežli jeho častý výskyt coby invenčního a spolehlivého spoluhráče v projektech jiných, známějších muzikantů."
UNI Kulturní magazín 7/2011 Jozef CSERES "Tomáš Vtípil: Do Not Eat – Throw Away"
"Záleží na tom, jaký typ kultury sledujete: podle toho jste mohli v posledních deseti letech narazit na jméno Tomáše Vtípila dřív nebo později: hudba k loňským Poutům mu přinesla relativně nejkřiklavější medializaci. Tato reminiscence, psaná u příležitosti jeho nového elpíčka Do Not Eat – Throw Away, by ráda zachytila poměrně jedinečnou náturu Vtípilova širokého talentu, který se vášnivě a s erudicí žene do velmi různých končin najednou."
Lidové noviny 2/2011 Pavel KLUSÁK "Tomášové Vtípilové"
"Tomáš Vtípil je svým kontextem i hudebními souručenstvím (Čvachtaný Lachtan, [che], DG 307, Urband), zvláštní účastník soudobého undergroundu, vzhledem mladistvý intelektuál, zdánlivě patřící do jiného prostředí. S houslemi si nevystačí a stylová hlediska jsou mu cizí jako luxusní kozačky na platformě šedé (Gucci)."
Řekl jsem, že o Vtípilovi se mluví jako o houslistovi? Na albu Neuland je mnoho hostujících muzikantů, ale pokud hledáte Vtípilovy přesnější rozměry, zkuste právě vycházející album Do Not Eat: Throw Away. Elektronika i živé nástroje, nic mu není svaté, nic mu není profánní.
diycore.net 12/2010 Loomer a Maxim HOROVIC "Niemand & Tomáš Vtípil: Neuland"
"Nedávno jsem si pokládal neřečnickou otázku, kam se poděla česká experimentální elektronika, hodinu na to jsem měl v ruce debutovou desku Tomáše Vtípila (Urband, DG307, che]). Možná se budete divit, že debutovou, možná si budete říkat, odkdy zrovna Vtípil coby houslista tvoří experimentální elektroniku. Tomáš Vtípil je úkaz, jehož schopnosti, navzdory podzemnímu „věhlasu“, překračují alternativní hudební pásma."
freemusic.cz 12/2010 Maxim HOROVIC "Tomáš Vtípil – Do Not Eat – Throw Away"
Muzikální příprava, prokombinování s textem, strukturování, vypointování, gradace a závěr. Pokud se to zhruba takhle nějak dělalo v undergroundovém bigbítu, je Čvachtavý lachtan bigít právě takový. Duo multiinstrumentalistů Vtípil/Doležal metá motivy, trojice dalších muzikantů Kyšperský, Fučík, Babák nejen zdatně podporuje. Pomyslné rozdělení na sekce rytmickou a plošnou je možná jen výplodem mé fantazie, ovšem minimalistické opakování, rychlé vstupy a změny už jsou slyšitelné, lehce rozpoznatelné. Střídání hybné/vláčné, klidné/dravé také stojí za zmínění. K tomu občasné kořenění jiddish klarinetováním a houslením.
popis napalmed.blog.cz 8/2009 nick obyčejný posluchač "Čvachtavý lachtan – Ropa"